Bottled water: Understanding a social phenomenon

13 junio 2007 Agua

Catherine Ferrier
April 2001

 

This report, commissioned by WWF, is an independent documentation of research by the author and its contents
ultimately the responsibility of the author.

 

The objective of this discussion paper is to provide an overview of the bottled water market situation.

 
 

The world bottled water market represents an annual volume of 89 billion litres (section 4.2), and is estimated to be worth US$ 22 billion. Western Europeans are the world’s major bottled water consumers (85 litres/person/year), but the most promising markets are in Asia and the Pacific, with an annual increase of 15\% for the period 1999-2001. The average world consumption grows by 7\% each year. 75\% of the world market is still controlled by local actors. Evian is n°1 in the world for still water, with 1’441 million litres sold in 1999.

 

 

Para leer el documento completo (en inglés), por favor, descargue el archivo en formato pdf.

 

 

Compartir

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

¡Adiós 2024! El año se acaba así que es un buen momento para hacer un recuento de lo que ocurrió en el año en temas de agua y medio ambiente. ¿Qué acuerdos se firmaron? ¿Qué nos espera el próximo año?

¡Pon a prueba tus conocimientos en este tema! ¡Y diviértete!

 Ir a la trivia